Powered By Blogger

Tuesday, March 2, 2010

Program Sek Men Teknik Taiping Perak

Assalamualiakum semua


Saya ingin berkongsi sedikit pengalaman saya semasa menlaksanakan program bersama dengan rakan-rakan UPSI di Sek Men Teknik Taiping Perak bagi menyelesaikan tugasan Pengurusan Perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling. Banyak pegetahuan dan pengajaran yang saya dapat semasa menjalankan program ini. Program seperti ini dapat membimbing dan membantu saya untuk menjadi bakal guru kaunseling yang berjaya kelak. InsyAllah...

Sepanjang menjalankan program ini saya dapat mendekati pelajar-pelajar sekolah iaitu remaja. Bagi saya zaman remaja amat bernilai dan harus digunakan dengan sebaik-baiknya. Oleh itu, peranan kaunselor amat bermakna di sini untuk membantu,membimbing dan mendekatkan diri kepada pelajar agar dapat memimpin pelajar ke arah kebaikan dan sekaligus dapat mengatasi masalah delikuensi remaja di sekolah.

Di bawah ini saya telah masukkan vedio aktiviti yang kami jalankan semasa ice breaking sahaja... Aktiviti keseluruhan akan dimasukan kelak apabila saya telah membuat presentation.



1 comment: